torsdag, augusti 08, 2013

Fixa din desktop på din mac!


Satt mig i morse och började med att göra iordning min desktop på macen. hållit på nästan hela tiden fram till nu! Det var otroligt mycket pyssel och inte lätt att sätta sig in i, i alla fall inte i Geektool.

För att få klockan och kalendern + mycket annat kul använde jag Geektool. Det finns gratis att ladda ner på appstore. Det var jättesvårt att sätta sig in i det och fattade ingenting till en början! Men efter en stund klarnade det lite. Och sedan är google din vän! Allt går att googla, det finns även färdiga script att hämta genom att söka på google.


För att ändra iconer använde jag candybar. Det finns också gratis att ladda ned. Det var mycket enklare än geektool! Det gällde bara att fixa iconer som man trivdes med, jag använde mig mest av deviantart för att hitta iconer. Men som sagt, google är din vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en Kommentar

Små regler som gärna får följas:
alla bilder som är gjorda/fotade av mig går under copyright.
ingen reklam tack.
jag tar emot konstruktiva kommentarer men jävlas inte bara, ingen tjänar på det, inte ens den som skriver.
det är copyright på layout och webbdesignen.
Jag ritar inte av någon/något på förfrågan. (det blir för många)

Tack för att du följer dessa! :)