onsdag, februari 23, 2011

KAMERAUTRUSTNING

© LYDIA SUNDIN

1. SONY A77 - min nya kamera, som jag håller otroligt kärt, en otrolig uppdatering för mig att byta från min gamla a100 till denna a77:a. Det är även ett nytt typ av spegelsystem i kameran, dne har en så kallad transparent spegel, spegelglaset är alltså genomskinlig. Enligt mig är det en mycket bra kamera med lätta menyer och den är bra genomtänkt, man kan lätt göra vad man vill och hantera inställningar.

2. SONY 50mm f1.4 - Ett av mina mest använda objektiv. Älskar det korta skärpedjupet och kvalitén det blir på bilderna. ett riktigt toppen objektiv för omkring 5000:-.

3. TAMRON 90mm f.2.1 - Ett av mina andra favoriter. Super bra för macrofotografering. Tack vare att den är fast på 90mm och att den har en närgräns på ungefär en decimeter kommer man mycket nöra sitt objekt och bilderna blir kanon bra!

4. SONY 20mm f2.8 - mitt enda vidvinkelobjektiv. Fungerar riktigt bra för att få en djupare känsla och mer vidd. Jag tycker 20mm fungerar bra för både inomhus fotografering och landskapsfotografering.

5,6 - SONY paketobjektiv - används ungefär aldrig, används bara till resor då det är smidigare med zoom objektiv än fasta då man ofta får lov att byta med dem fasta, hehe...

7,8 och övrigt - UV-filter, avlösare, stativ, väska osv osv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en Kommentar

Små regler som gärna får följas:
alla bilder som är gjorda/fotade av mig går under copyright.
ingen reklam tack.
jag tar emot konstruktiva kommentarer men jävlas inte bara, ingen tjänar på det, inte ens den som skriver.
det är copyright på layout och webbdesignen.
Jag ritar inte av någon/något på förfrågan. (det blir för många)

Tack för att du följer dessa! :)