lördag, december 08, 2012

Power Walk!


Tog en paus ifrån julbaket idag och tog mig en power walk och snöpulsning på 6 kilometer. Riktigt skönt i snön och det fina vädret! Dock något kallt om fötterna dom bitarna jag valde att snöpulsa!

Här kommer lite tips för er som inte kommer på hur ni powerwalkar bra:
Problem: Kan inte låta bli telefonen under pw. Lösning: Lämna den hemma!Ta med en mp3 och lyssna på musik istället.

Problem: Går pw med hunden som stannar hela tiden. Lösning: Lämna hunden hemma / Ta två promenader, en pw med pauser tar så mycket mindre!

Problem: Orkar inte ta mig ut. Lösning: Plåga dig lite! När du vant dig blir det inte jobbigt! Då blir det mer ett behov.

Problem: Jag vill att det ska ta mer. Lösning: Nu när det är vinter är det perfekt att ta de oplogade vägarna och köra snöpulsning samtidigt! Du kan även tänka på att jobba mer med rumpan och hålla din hållning. Men var noga med stretching efter så att du inte blir stel.

© LYDIA SUNDIN

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skicka en Kommentar

Små regler som gärna får följas:
alla bilder som är gjorda/fotade av mig går under copyright.
ingen reklam tack.
jag tar emot konstruktiva kommentarer men jävlas inte bara, ingen tjänar på det, inte ens den som skriver.
det är copyright på layout och webbdesignen.
Jag ritar inte av någon/något på förfrågan. (det blir för många)

Tack för att du följer dessa! :)