onsdag, oktober 24, 2012

Vi älskar dig ♥


Idag har jag upplevt en lång morgon. Kommer hem ifrån långlet och möter en utmattad katt innanför dörren. Självklart börjar man gråta. När man ser sin älskade katt ta några tunga andetag för att överleva, ligger helt platt efter golvet och inte rör sig, näst in till livlös, det är självklart att man gråter. Du har gett oss många fina minnen Ziggy. trotts att man många gånger svurit över hur dryg du kunde ha varit det vill säga jamat mitt i natten, krafsat på alla dörrar när man sover och springer på långvandring så att man oroar ihjäl sig. Men det är en del av dig Ziggy. Men sen har vi alla ljusa stunder som att du långsamt smyger dig upp i knäet på någon som inte vill, steg för steg tar du dig upp. Du ligger på altanräcket och solar. Du leker med lizzy. Du myser bara man tar upp dig. Du sitter alltid på bordskanten när man är i köket och betraktar vad man gör. Men du har också gått igenom mycket innan du fick ditt hem hemma hos oss och du har varit stark! otroligt stark! Men ibland räcker det inte till. Men jag vet i alla fall vart du är nu. Och jag vet att där du är är du trygg. Och jag hoppas du är lycklig, för är du det är vi det ♥
Vila i frid min underbara Ziggy, du finns i våra hjärtan och vi älskar dig ♥
✝ 24 oktober 2012

© LYDIA SUNDIN

PS: se till att du hittar ett fint och bra solställe nu Ziggy, det är du värd ♥

1 kommentar:

Skicka en Kommentar

Små regler som gärna får följas:
alla bilder som är gjorda/fotade av mig går under copyright.
ingen reklam tack.
jag tar emot konstruktiva kommentarer men jävlas inte bara, ingen tjänar på det, inte ens den som skriver.
det är copyright på layout och webbdesignen.
Jag ritar inte av någon/något på förfrågan. (det blir för många)

Tack för att du följer dessa! :)